Технически иновации

Технически иновации

Сред техническите иновации, определили мястото на бранда сред лидерите в света, определено си заслужава да отбележим някои. Двигател с механично впръскване на бензин (1975); петцилиндров бензинов двигател с вътрешно горене (1977); quattro (1980); първият германски автомобилен производител с разрешение за производство на автомобили с катализатор (1983); напълно поцинковани купета с 6 години гаранция срещу корозия (днес 12 г.), както и алтернативата …

Технически иновацииRead More

Quattro

Дебютът на Quattro

Тук слоганът „Прогрес чрез технология” пасва доста буквално. Забележителната тяга, постоянното задвижване на четирите колела, както и двата диференциала с ръчно блокиране превръщат Audi Quattro в идеален вариант за гладки и заледени настилки.  Откъде идва идеята за Quattro? Ръководителят на отдела за тестове Йорг Бензингер е в основата. По време на тестове във Финландия няколко години по-рано той остава …

Дебютът на QuattroRead More

Vorsprung durch Technik

Vorsprung durch Technik или Прогрес чрез технологии

Vorsprung durch Technik или Прогрес чрез технологии В духа на тези нови принципи, първото поколение Audi 80 (B1 series) излиза на пазара през 1972 г. То е с набор от впечатляващи характеристики. През 1977 г. приключва производството на NSU Ro 80, както и използването на тази марка. През 1974 г. е назначен наследникът на Лудвиг Краус – …

Vorsprung durch Technik или Прогрес чрез технологииRead More

Volkswagenwerk

Под шапката на Volkswagenwerk

Volkswagenwerk и Audi Новите управници не позволяват на инженерите в Инголщат да разработват собствени модели. Tъй като планът им е да използват капацитета на завода за производство на Volkswagenwerk Beetle. Само че Лудвиг Краус, по това време президент на департамент „Развитие” и член на борда на директорите, не е на същото мнение. Toj тайно започва разработването …

Под шапката на VolkswagenwerkRead More

на Audi F103

Възраждането – пробивът на Audi 100

През 1965 г. е представена серията Audi F103– първият следвоенен дизайн с 4-тактов двигател с тази марка. Това е и началото на новата ера, а за да се отбележи преминаването от двутактови към четиритактови отново се връща името Audi, доминант преди Втората световна война. Тази линия остава в производство до 1972 г. с някои технически и визуални модификации. Автор: …

Възраждането – пробивът на Audi 100Read More

През

През 50-те и 60-те години на 20-и век

През 1958 г. Daimler-Benz поема основния основния пакет акции на Auto Union, а година по-късно – и целия. Съвременната история на Audi започва през 60-те години на миналия век, когато Volkswagen AG купува завода в Инголщат и възражда марката Audi. През 1965 г. е представена серията Audi F103, като това е първият следвоенен автомобил с тази марка. През 1969 г. Auto Union се слива с NSU AG. Автор: Диляна Соколова

Бавария

Зората на новата ера в Бавария

На нейно място възниква друга компания AWZ, която в последствие произвежда известния Trabant. Година по-късно обаче, през 1949 г. в сърцето на Бавария, в Инголщат, с кредити от баварското правителство и с помощи по плана Маршал Auto Union започва от нулата. Мащабът е малък, но сърцето е голямо. Работници от заводите в Цвикау се местят в Инголщат, а автомобилите на Auto Union …

Зората на новата ера в БаварияRead More

Auto Union

Четирите кръга – Auto Union

През юни 1932 г. по инициатива на банката в Саксония и под натиска на голямата икономическа депресия четири германски автомобилни бранда се обединяват под знака на четирите кръга – Audi, DKW, Horch и Wanderer, под името Auto Union AGкато бележат началото на първата съвременна автомобилна група. Главният офис на компанията вече в Кемниц. След сливането Auto Union става вторият по големина автомобилен …

Четирите кръга – Auto UnionRead More

Ауди

Моделите Ауди в началото на 20-и век

През 1910 г. от компанията представят Typ A, който се счита за най-старият модел на компанията. Следва Typ B. В началните години от историята на Ауди обаче доминира Typ C от 1911 г. Двигателят е 4-цилиндров 3,6-литров, мощността му е 35 к.с., а максималната скорост 90 км/ч. Произвеждат се и модели с мощност от 40 …

Моделите Ауди в началото на 20-и векRead More

Ауди

Ауди 100 Coupe S GT, 1972

Някои модели автомобили никога не получават признанието, което толкова много заслужават. Това често се отнася за обичайните лични интереси, но понякога за някои далеч по-красиви такива. За Никлас Фриск това е само кола-мечта в продължение на дълги години и сега той й дава изключително заслужен втори шанс.